外部相談窓口について 
External Consultation Desk

(1)「外部相談窓口」とは

弊社はこの度、弊社の役職員等による法令違反行為等を未然に防止するため、弊社と直接取引のあるお取引先企業の皆様など外部の皆様からの相談・通報を受け付ける「外部相談窓口」を設置いたしました。この外部相談窓口に寄せられた相談・通報は、当社ではなく、独立した第三者である「デロイト トーマツ リスクアドバイザリー株式会社(以下「デロイト社」という)」に送られ、対応することで組織による隠ぺいも出来ない仕組みとなっております。

(2)「外部相談窓口」の概要

  • ◆相談・通報ができる方

    どなたでもご利用になれます。
    なお、弊社と直接取引(請負契約、物品等購入契約、業務委託契約等)のある会社の労働者の方、
    子会社・関係会社の従業者等は、公益通報者保護法の規定により、保護の対象となります。

    匿名による相談・通報も可能としており、相談・通報にあたって必ずしも身元を明示する必要はありません。 また、英語での相談・通報も可能となっております。

    ※対応を行うデロイト社から弊社に対し、相談・通報元のメールアドレス等個人を特定できる情報が提供されない契約を締結しており、弊社が匿名の相談・通報者を特定することはできません。

  • ◆相談・通報をしていただく内容

    弊社の役職員等による法令違反行為、または違反するおそれのある行為。
    ※個人的なトラブルや私生活上の違反行為、他人への誹謗・中傷、その他不正な目的での通報は受付けません。

  • ◆相談・通報の方法

    後記(3)に記載のメールフォームによりへ相談・通報してください。
    原則として、相談・通報者の氏名、連絡先を明示していただきますが、上述の通り匿名で相談・通報することもできます。相談・通報事実を裏付ける資料、証拠がある場合は、併せてご提出願います。

  • ◆相談・通報者の保護

    相談・通報したことを理由に不利益な取扱いを受けることはありませんので、安心してご利用ください。
    また記名で相談・通報された方の個人情報や通報内容・調査結果等は、通報処理以外の目的では使用いたしません。

  • ◆相談・通報者への連絡

    相談・通報内容につき調査するかどうかを決定した際は、相談・通報を受けた窓口よりご連絡いたします。また、対象事実の確認や調査の為、デロイト社より連絡したり、詳細をお伺いしたりする場合があります。 なお、調査結果については、個人のプライバシーに抵触する、あるいは業務上の秘密事項に該当する可能性がある場合は連絡できないことがあります。
    ※匿名による相談・通報については、調査結果は回答できないことをご承知おきください。

  • ◆「公益通報窓口」「外部相談窓口」との使い分け

    既存の「公益通報窓口」と「外部相談窓口」のいずれか利用しやすい窓口をご利用ください。

(1)What is the External Consultation Desk

In order to prevent violations of laws and regulations by our officers and employees, we have set up the External Consultation Desk to receive consultations and reports from external parties including our business partners. The consultations and reports received by this consultation desk are sent to an independent third party, Deloitte Tohmatsu Risk Advisory Co., Ltd. (hereinafter referred to as "DTRA") for handling, making it impossible for our organization to conceal such information.

(2)Overview

  • ◆Who can consult / report

    Anyone can use this service.
    Those who work for our business partners (e.g. contractors, suppliers and subcontractors) and those who work for our subsidiaries and affiliates are protected under the Whistleblower Protection Act.
    In addition, anonymous reporting is possible, and personally identifiable information is not always required. Consultation and reporting are also available in English.
    ※ DTRA has agreed not to provide us with personally identifiable information, such as the email address of the reporting source, so anonymous reports cannot be identified.

  • ◆What to consult / report

    Any act that violates or may violate laws and regulations by our officers, employees.
    ※ We do not accept any reports on personal troubles, violations in one’s private life, slander against others, or any other wrongful purpose.

  • ◆How to consult / report

    Please use the e-mail form described in (3) below for consultation or reporting. As a general rule, the name and contact information of the person making the report should be indicated. However, as mentioned above, you may consult or report anonymously. If you have materials or evidence to support the reports, please submit them as well.

  • ◆Protection of informants

    We provide thorough protection to ensure that no one is treated unfairly for reporting. In addition, when you report under your name, your personal information, the content of your report, and the results of the investigation will not be used for any purpose other than the investigation process.

  • ◆How to obtain investigation results

    When we decide whether to investigate your reports, the External Consultation Desk will contact you. In addition, DTRA may also contact you or ask you for further information in order to confirm or investigate your reports. Please note that DTRA may not be able to report the investigation results if the results may involve privacy concern or fall under confidential business matters.
    ※ Please note that the investigation results cannot be reported for anonymous consultations and reports.

  • ◆Which to use “Whistleblower Contact“and ”External Consultation Desk“

    Please use either the existing Whistleblower Contact or the External Consultation Desk whichever is easier to use.

(3)メールフォーム Mail form

※は必ずご記入下さい
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言語Language

匿名Anonymous

所属Affiliation

氏名Name

メールアドレスE-mail address

相談・通報内容Consultation details

添付資料Attachment 証拠等があればIf there is any material or evidence


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